donderdag 10 maart 2011

beauty: beautyitems die iedereen kan hebben

Hier zijn we al terug! Zoals ik in mijn vorige blogbericht vertelde heb ik de voorbije week veel tijd gehad om site's te bekijken en leuke artikels eruit te halen. Zoals deze die ik terug op girlscene.nl vond. Heel eenvoudige tips om zich op te maken EN die dan nog eens bij alle oogkleuren past. Want dat vind ik toch wel een hele uitdaging, oogschaduw vinden die perfect bij mijn hazelbruine ogen passen. Ze zeggen wel dat bijna alles bij bruin past, maar daar ben ik toch niet helemaal met akkoord.. Zo vond ik ergens dat groen perfect past bij bruine ogen. Inderdaad, groen past heel mooi bij mijn ogen. Maar het is wel iets extremer dan de neutrale kleuren, waardoor ik heel weinig groen gebruik.

Bij blauwe ogen horen bronstinten, bij groene ogen staat paars heel mooi en heb je bruine ogen ben je helemaal een lucky one, want dan staat alles je. Gelukkig zijn er ook producten die iedereen kan hebben.

Bruine eyeliner.
Zwart kan sommige meiden te hard maken, maar bruin oogpotlood of eyeliner staat iedereen. Tip: trek niet één streep langs je wimperrand, maar 'schets' zachtjes een lijntje. Zo krijg je de lijn veel fijner en schiet je niet zo snel uit.

5beauty4

zachtroze blush
Een blush zie je snel zitten en het is lastig om de juiste kleur te vinden. Een zachtroze blush past bij iedereen. Wil je echt een natuurlijk effect, kies dan voor een crèmeblush. Die kun je makkelijk wegwerken. Tip: in plaats van een crèmeblush kun je een lipstick gebruiken als blush.

5beauty2

Goudkleurige oogschaduw
Goud kun je goed als highlighter gebruiken. Wil je een frisse look maar geen zwaar opgemaakte ogen? Breng dan alleen een tipje goud in je binnenste ooghoek aan. Tip: wil je dat het goud knalt? Breng je oogschaduw met een nat kwastje aan.

Paarskleurige oogschaduw
Niet de meest voor de hand liggende kleur, maar paars benadrukt iedere oogkleur. Vind je het toch wat heftig? Breng dan over je basic oogschaduw wat paars aan in je buitenste ooghoek. Tip: een paarse eyeliner voldoet ook!

5beauty1

Zachtroze lipgloss
Zachtroze op de lippen kan iedereen hebben. Het past bij iedere lipkleur en ziet er nooit overdreven uit. Tip: voor extra volume kun je een highlighter aanbrengen in het kleine boogje tussen je lippen en je neus.


Foto's: Weheartit.com

Hebben jullie nog opmaaktips? Of never-do-it's?


Grtz Nineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten