maandag 20 december 2010

Crea: blijvende sneeuwbal

Eindelijk is hij af! Mijn megagrote sneeuwbal!!
Zoals ik eerder vertelde kwam ik tijdens de kerst- en creatiefbeurs op het idee. Daar was namelijk een stand van een bloemist met deze sneeuwbal en daarin zaten dan winterbloemen. Ik heb er natuurlijk mijn eigen creatie van gemaakt.
Om te beginnen heb je dus een grote holle isomobol nodig, die van mij is 24 cm diameter en een tube doorzichtige patexlijm (met andere lijmen lukt dit namelijk niet). Eerst en vooral snij je uit deze bol een rond gat van ongeveer tien centimeber. Daarna  moet je de volledige bol bewerken met de patex. Dit doe je dus door lijm op het isomo te wrijven, deze enkele seconden laten inwerken en dan met keukenpapier weg te wrijven. De patex eet de isomo op, zodat er reliĆ«f ontstaat op de bal, maar als je deze niet afwrijft dan blijft het verder eten en ben je je volledige bal kwijt. Wat dus niet de bedoeling is :-D Dit doe je dan voor de volledige bal. En that's it!! Je bal ziet eruit als een echte sneeuwbal, met een gat in. Zo kan je binnenin de bal vanalles leggen. Met een stukje oasis en bloemen krijg je een mooi bloemstukje of je kan enkele kerstballen inleggen. Je kan eigenlijk alle kanten uitgaan!
Ik heb er dan nog een paar kleine balletjes bijgemaakt en deze dan allemaal op een wit geschilderde tegel vastgelijmd. Dat lijmen doe je best met secondelijm, dan ben je zeker dat ze blijven liggen EN dat de isomo niet verder wordt weggevreten. Om alles een nog specialere sneeuwlook te geven, strooide ik nog wat witte steentjes op de tegel, dan krijg je pas een echt sneeuwtafereel.
Op de foto heeft de tegel een gele kleur, maar dit is omdat de lijm waarmee ik de steentjes vastlijmde nog moet opdrogen.

grtz Nineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten