zondag 19 december 2010

uitje: Brugge en zijn kerstmarkt

Enkele weken geleden organiseerde ik een uitstap voor enkele vrienden. We gingen namelijk naar de kerstmarkt in Brugge! Eigenlijk was het de bedoeling om met een paar auto's te gaan, maarja plots was er zoveel sneeuw aan het vallen dat we dan maar besloten om met de trein te gaan. Wat ik eigenlijk wel een dure 'reis' vind.. Gelukkig was het weekend en moesten we 'maar' 9,5 euro heen en terug betalen aangezien we een shoppingticket konden kopen. Als je tijdens de week naar Brugge wil, dan kost dit je wel 16,5 euro!!! Wat ik dus eigenlijk niet versta hé, ze promoten aldoor het openbaar vervoer. Maar kunnen ze dat dan niet iets goedkoper maken?
So what.. we waren er dus gegraakt! Toch wel even oppassen bij het buitenkomen van het station, want een combinatie van kasseistenen en nattigheid is niet ideaal. Was toch wel weer een tijdje geleden dat ik Brugge bezocht, maar wat een mooie winkels dat daar zijn!!! Je hebt echt uren nodig om daar de winkelstraat te doorkruisen. Waar we natuurlijk niet genoeg tijd voor hadden, want we kwamen natuurlijk voor de kerstsfeer op de markt. Het gedeelte op een pleintje tussenin de winkels is echt ideaal voor kerstgeschenkjes te kopen, je hebt er echt vanalles! Mooie juwelen, truien, typische kerstdecoratie,.. en allemaal voor een heel schappelijke prijs! De ijspiste en zijn kraampjes met vooral drank en eten op de grote markt is The Place To Be!! Nog eventjes wat kadokraampjes voorbijkuieren en dan snel naar een drankkraampje. Want van al dat rondslenteren krijg je natuurlijk enorme zin in een warme sjoko met amaretto ;-)
Na de sjoko op naar de volgende stop, om verschillende smaken jenevers naar binnen te gieten :-p Jahallo, wist zelfs niet dat er zoveel soorten bestonden! Cactusjenever :-S niet echt mijn ding..
Wat wel mijn ding is, dat is de kerstsfeer en samen plezier maken met de vrienden!
Op naar de volgende uitstap!!!

grtz Nineke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten