donderdag 3 februari 2011

Beauty: Wellness in je eigen badkamer

Deze namiddag had ik maar in één ding zin, mezelf verwennen! Normaal boek ik dan een namiddagje privésauna met m'n vriend. Vandaag wilde ik het wel eens anders aanpakken. Een halve dag in de badkamer vertoeven, wat zou dat geven :-D Had dit nog nooit gedaan dus had ik wel wat inspiratie nodig, het internet dan maar doorzoeken. En gebruik maken van al mijn producten die ik in de badkamer kon vinden.
Het was wel aangenaam vertoeven in de badkamer maar ik wou het toch ietsje warmer, dus hup de verwarming een graadje hoger en de deur toehouden. Gezelligheid, dat miste onze badkamer nog. Ook daarvoor had ik een goedkope oplossing, hier en daar wat kaarsjes plaatsen en een wierookstokje met lavendelgeur aansteken. Wisten jullie dat lavendel zeer rustgevend is? Ideaal dus voor een ontspannende namiddag!! Het bad laten lopen, veeeeeeeeeel badschuim zodat er zich veel schuim vormt. Zorg wel dat de geur gelijk loopt met het wierrookstokje, want al die geuren door elkaar.. Jakkes, er zijn wel betere geuren om te ontspannen dan een mengeling die begint te stinken.. Ah juist, voor ik het vergeet. Ik zet ook meestal een goed aperitiefje klaar op de hoek van het bad. Mmmmmmm, kan echt wel smaken tijdens het ontspannen.. Is niet zo ideaal voor je lichaam en voor je huid.. Maarja, vandaag gaan we voor het ontspannen. Niet voor de mooie huid.. ;-)
Terwijl ik dan toch in bad lig maak ik er even gebruik van m'nhuid toch iets te verwennen. Zo zorg ik ervoor dat de gezichtsmasker, de peeling en een handdoekje op korte afstand staat. Enkele minuutjes rusten in bad, het gezicht peelen en daarna het marskertje opbrengen. Mmmmm... Dat is pas genieten! M'n masker afwrijven met een nat handdoekje, haren wassen en natuurlijk ook daar geen marsker vergeten! De rest scrubben, nog even rusten en hup klaar om me af te drogen.
Maar daar stopt het natuurlijk nog niet! Eerst wrijf ik me helemaal in met bodybutter en dan zijn mijn voeten aan de beurt. Eerst een scrubbeurt van de hielen want ik heb vaak last van harde hielkloven :-( daarna een vochtinbrengende créme aanbrengen en onmiddelijk kousen aan doen, zodat de créme op mijn voeten blijft hé. Anders hangt die aan de grond en jakkes, dat vind ik echt vies! Haren kammen, ondergoed en badjas aan en hup nog even de zetel in om relaxen. Vandaag had ik nu niet echt zin in een vleugje muziek, gewoon genieten van de stilte. Echt zalig!
Ik heb zoooo genoten van mijn namiddag!! Kan er nu weer helemaal tegenaan!!

En jullie, liever een rustgevend bad of een snelle douche? En welke producten raden jullie aan?

grtz Nineke

foto: flickrhivemind.net

Geen opmerkingen:

Een reactie posten