woensdag 26 januari 2011

Fashion: Voel je goed in je kleur

Gisteren nog eens een bezoek gebracht aan de plaatselijke bibliotheek. Wil al enkele maanden een boek lenen die ik in de Libelle had zien staan. Maffiaprinses van Marisa Merico gaat over de bekendste dochter van Italië. Maar wat raad je, het boek was terug uitgeleend.. Nu ik er toch was, ben ik wat gaan rondneuzen tussen de vele boeken. Mijn oog viel plots op 'Voel je goed in je kleur' van Nadine De Deken in samenwerking met E5 mode.
Ik wil al lang weten wat nu eigenlijk mijn modekleuren zijn en welk type ik ben. Met dit boek hoop ik een antwoord te vinden. De eerste pagina's gaan over de verschillende soorten kleuren en wat uitleg erover. Ook de verschillende types krijgen een korte uitleg. En daar begint het al, welk type ben ik nu.. Een wintertype ben ik zeker niet, heb niets weg van Sneeuwwitje :-D , het zomertype ben ik ook al niet. Mijn haar is namelijk te donker. Dan hebben we nog het lentetype, ook niet mijn type want hier is ook de haarkleur te licht. Dus ben ik dan het herfsttype. Gemakkelijk bruinen, chocoladebruin haar en donkerbruine ogen met groen. Dat ben ik dus! Maar dan begint het, er bestaan dus ook nog tussentypes. Gelukkig vallen er al terug drie types weg, die ben ik zeker niet! Maar dan begin ik dus te twijfelen tussen het pure herfsttype en het herfst-wintertype. Het herfst-wintertype heeft ook donkerbruine ogen, kastanjebruin haar, gemakkelijk bruinen.. Pfff, ik weet dus echt niet welk type van de twee ik ben!! Alhoewel, de karakterbeschrijving bij het herfst-wintertype klopt volledig :-D Jah, het herfst-wintertype dus.. Als ik het goed begrijp, dan kan ik veeeeeeeeel kleuren dragen. Zowel de kleuren van het herfsttype als de kleuren van het wintertype.
We gaan dan maar eens beginnen hé, wat mag een herfst-wintertype dragen:
make-up voor herfsttypes
lippen en blush:
donker perzik, honingbruin, kaneel, terracotta, mahonie (welk kleur is dat :-D), mokka, oranje koraal, steenrood, oranjerood, pruim
basis oogschaduw:
petrolgroen, warmgroen, koper, brons, bruin, aardetinten
oplichtende oogschaduw:
ivoor, goud, perzik, zeegroen, licht warmgroen
neutrale kleuren voor herfsttypes
donkerbruin, koffiebruin, kaki, camel, grijsgroen, warmgrijs, prume
lichte kleuren voor herfsttypes
ivoor, warmbeige, licht goud-geel, licht prume, licht abrikoos
basiskleuren voor herfsttypes
warm brons, woudgroen, olijfgroen, petrolblauw, goudgeel, mosterd, terracotta, pompoen, oranjerood, donkerrood, bordeauxrood, roest


het herfst-wintertype
kleuren:
nuances met een schijn van violet, zwart-rood en olijfgroen.
basiskleuren:
donkergrijs, zwart, donkergroen, donkerbruin, ecru, champagne en vanille
make-up
donkerbruin, groentinten en roodtinten
juwelen
wit en geel metaal of juwelen in de kleuren van je kleurenpas

Tgogo, als ik mijn kleerkast vergelijk met mijn kleurenpalet dan valt er niet veel samen hoor. Volgens het palet moet ik dus veel bruin-, groen- en roodtinten dragen. Wat ik dus maar weinig zie hangen in mijn mega kleerkast. Dat wordt shoppen dus .. Ofwel eens een echte kleurconsulente bezoeken, zodat ik zeker weet welk type ik ben.. Want zo een boek is wel interessant, maar nu ook niet heel betrouwbaar hé..

grtz Nineke


foto: firanet.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten