zondag 16 januari 2011

uitje: Huwelijksbeurs 'Wij Trouwen'

Vrijdagavond bezochten we HET mekka voor de verloofden. Namelijk de huwelijksbeurs 'Wij trouwen' in Expo Kortrijk. Jullie vragen zich waarschijnlijk af wanneer we trouwen hé, aangezien we deze beurs bezoeken. Wel, wij trouwen 13-07-2013. Nog een tijdje hé, maarja ik wil graag alles tot in de puntjes inorde hebben. En ik wil het natuurlijk allemaal zelf organiseren en zo origineel mogelijk ;-)
Bij binnenkomen kregen we een boekje met alle exposanten in, een wedstrijdformulier om een gratis schoonheidsbehandeling te winnen (me like :-p ) en dan nog een duoticket om zaterdag of zondag gratis terug te keren. Hebben leuke ideeën opgedaan, maar ook enkele nutteloze standen zien staan. Voor ons dan toch nutteloos, aangezien wij geen ceremoniemeester nodig hebben. En gebruik maken van een weddingplanner vind ik weggesmeten geld.. Als je zoals ons veel tijd hebt, dan kom je zelf wel originele ideeën tegen. Bij binnenkomen stond er onmiddelijk een V.I.P-bus. Echt een prachtexemplaar, groot en volledig in het zwart met in zilveren letters 'V.I.P.'. Moesten we een grote familie hebben, dan zou ik deze zeker huren. In het midden van de hal waren er dansdemonstratie's, eigenlijk wel mooi om naar te kijken. Het koppel dat salsa danste vond ik het mooiste. Ik ben echt verzot op die muziek! En dan nog zulke prachtige danspassen erbij, is misschien wel iets waar ik danslessen voor zou willen nemen ;-) Voor 4€ en 6€ kon je je op het podium laten sminken en je haar laten opsteken. Dit vond ik nu niet nodig, aangezien het nog meer dan twee jaar is vooraleer wij trouwen. Tegen dan kan de haarmode al volledig anders zijn! En ook, zo bovenop dat podium zitten, terwijl iedereen naar je kijkt. Niet echt iets voor mij. De stand van de huwelijkskaarsen is ook niet aan ons besteed, wij trouwen niet voor de kerk. Dus de standen over de kerk lieten we ook aan ons voorbij gaan. Bij sommige bedrijven hadden we wel graag wat meer info gehad, maar dan stond er niemand of bekeken ze ons eerst eens en dan draaiden ze zich terug om. Alsof we niet goed genoeg waren om in die zaal ons huwelijksfeest te organiseren. Bon, er waren anderen die dit dan wel wisten goed te maken door een hele vriendelijke en informatieve uitleg te doen. Zoals het overal zou moeten zijn! Freezy Flor bijvoorbeeld, heel vriendelijke vrouw die ons wegwijs maakte in hun vriezen van bloemen. Maar naar mijn oordeel toch wel te ouderwets voor deze tijden. Is zo een typisch boeket in een kader. Niets voor mij! Ik gooi wel men boeket naar 'all the single ladies' :-D En tupperware, wat doet dat op een trouwbeurs? Ben ik gewoon straal voorbij gelopen! De bruidskledij vond ik nu ook niet speciaal, maarja wat verwacht je op zo een beurs. Wat normaal meters rekken in beslag neemt, kan onmogelijk op enkele vierkante meter geplaatst worden. Alhoewel, ik was wel onder de indruk van Capriss, zij maken de kledij volledig naar smaak. En wat ik in hun fotoboek zag is echt prachtig!! Het drukwerk was ook heel traditioneel, net zoals de bussen en limo's die aanwezig waren. Heel erg ideaal voor mensen die een echt sprookjeshuwelijk willen en traditioneel willen trouwen. Maar totaal niets voor ons.. De feestzalen vielen wel in onze smaak. Maar hier ga ik niet teveel over vertellen, want onze keuze is op deze beurs gemaakt ;-) De fotografie van Alex Vervaeck viel bij ons goed in de smaak. Vooral zijn unieke fotoboekcreaties. Zo maakt hij nog altijd geen gebruik van digitale fotoalbums. Waardoor hij heel speciale dingen met de foto's kan doen! Kijk zelf maar http://www.alexvervaeck.be/ Een andere fotograaf sprak ons ook wel aan (even zijn naam vergeten), hij zorgde voor een gratis  tweede opnamedag op een zelf te bepalen locatie. Zelfs in het buitenland!!! Maar de prijs viel daar wat hoog uit..
De juweliers waren natuurlijk ook de moeite waard, met al die mooie ringen. Zo zagen we een prachtig duo, niet zoals de gewone ringetjes maar echt een speciaal ding! Tot we de prijs hoorden, voor de vrouwenring alleen al was het 3500 euro, paste net niet binnen ons budget :-D  Kennen jullie de flitspaal? Is volgens ons ook wel een leuk onderdeel van een huwelijk. Oordeel zelf maar: http://www.deflitspaal.be/
Als laatste mogen we natuurlijk de huwelijksreislijst niet vergeten! Hetzelfde principe als een gewone huwelijkslijst, maar hierbij betalen de gasten een deeltje van de huwelijksreis. Zo kan je de reis onderverdelen, zo kan iedereen iets betalen. Bijvoorbeeld een etentje bij kaarslicht, een romantische boottocht,...
De huwelijksbeurs is echt wel een aanrader voor iedereen die van plan is om in de nabije toekomst te trouwen!! DOEN zou ik zo zeggen ;-)

grtz Nineke


foto: trouwmagazine.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten